کد خبر : 20520
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
-

با وجود سند بالا دستی ضرورتی برای سند 2030 نبوده

با وجود سند بالا دستی ضرورتی برای سند 2030 نبوده

به گزارش قائم آنلاین،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به سند 2030، اظهار داشت: با وجود سند بالا دستی در کشور (سند بنیادین تحولات آموزش و پرورش) لذا ضرورتی وجود نداشته که سراغ چنین سندی برویم. وی با بیان اینکه نکات و مسائلی در این

به گزارش قائم آنلاین،حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگویی، با اشاره به سند 2030، اظهار داشت: با وجود سند بالا دستی در کشور (سند بنیادین تحولات آموزش و پرورش) لذا ضرورتی وجود نداشته که سراغ چنین سندی برویم.

وی با بیان اینکه نکات و مسائلی در این سند وجود دارد که مغایر با قانون اساسی کشورمان است، افزود: ابعاد گوناگون سند 2030 باید به صورت موشکافانه بررسی شود.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به وجود واژگان مشترک مانند خشونت در این سند، تصریح کرد: سوالی که مطرح می‌شود این است که آیا آموزش‌های نظامی بسیج در مدارس مصداق خشونت است و آیا ترویج فرهنگ شهادت مصداق خشونت است؟ اینها سوالاتی هستند که باید به آنها پاسخ داده شود.

حجت‌الاسلام سلیمی با تاکید بر اینکه باید سند 2030 از لحاظ حقوقی نیز با دقت بررسی شود، گفت: آیا این سند تعهد است و یا توصیه؟ برخی از موافقان این سند معتقدند که این سند توصیه است، اما در 17 جای سند بحث تعهد مطرح شده و همچنین 150 مورد در این سند کلمه تضمین آمده، آیا با وجود 150 بار تکرار کلمه تضمین و 17 بار تکرار کلمه تعهد، آیا این سند واقعا یک توصیه است؟

وی ادامه داد: اگر این سند صرفا یک توصیه به کشورهاست، چه ضرورتی دارد که درباره اجرای آن در کشور به آنها گزارش داده شود؟

نماینده مردم محلات در مجلس با بیان اینکه برخی به دنبال این هستند تا موضوع را سیاسی کنند، گفت: سیاسی کردن این سند اقدام درستی نیست و خیانت به کشور است و با توجه به اینکه این سند با تعلیم و تربیت در کشور ما در ارتباط است، لذا باید این سند در یک فضای آکادمیک، علمی و به دور از حاشیه مورد بررسی قرار گیرد.

عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با تاکید بر اینکه اجرای سند 2030 در کشور متوقف شده، تصریح کرد: باید کمیسیون آموزش مجلس به عنوان کمسیون تخصصی این سند را از ابعاد گوناگون (مبنایی، محتوایی، حقوقی) بررسی کند./ر

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

چهار × پنج =