سهم ۷۸ درصدی مدارس دولتی در میان رتبههای برتر کنکور

عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی از سهم ۷۸ درصدی مدارس دولتی در میان رتبههای برتر کنکور خبر داد و گفت: اینکه میگویند تنها ۴ درصد رتبههای برتر آزمون سراسری امسال از مدارس دولتی بوده حرف درستی نیست.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرقائم به نقل از «فارس»،عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی سعیدرضا عاملی در گفتوگو با خبرنگار گروه حوزه و دانشگاه خبرگزاری فارس با بیان اینکه 700 مدرسه سمپاد در آموزش و پرورش دولتی فعال هستند، گفت: اینکه اعلام میشود تنها ۴ درصد رتبههای برتر آزمون سراسری امسال از مدارس دولتی بوده حرف درستی نیست زیرا براساس آمار ۷۸ درصد رتبههای برتر کنکور امسال از مدارس دولتی بوده است که سهم بالایی به مدارس دولتی استعدادهای درخشان اختصاص داشته است.عاملی اضافه کرد: مخالفان ایران و رسانههای صهیونیست با موجی از آمارهای دروغ به دنبال تحقیر و تضعیف کشور هستند و میخواهند نهادهای ملی ما را ضعیف نشان دهند اما رسانههای ما باید واقعیتها را ببینند و منتشر کنند.وی افزود: مدارس سمپاد سرمایه ملی کشور است که نخبه پروری میکند و میتوانیم با افتخار بگوییم که سهم آموزش و پرورش دولتی در این نخبهپروری سهم حدود 80 درصدی است که نباید این سهم را به بخش دیگری نسبت داد.به گفته عضو شورایعالی انقلاب فرهنگی مدارس سمپاد از دانش آموزان دهکهای اقتصادی 1 تا 4 شهریه دریافت نمیکنند تا بتوانند سهم این دهکها را در سمپاد افزایش دهند بنابراین عدالت آموزشی نیز در این بخش دنبال میشود به طوریکه تعداد زیادی از دانش آموزان این مدارس از خانوادههای کم درآمد و طبقه متوسط هستند.
استاد دانشگاه تهران ادامه داد: ما نباید این ظرفیت ملی بزرگ که تحت تاثیر یک فکر خیلی فاخر به وجود آمده و یک سازمان ملی استعداد درخشان برایش ایجاد شده را تضعیف کنیم، البته باید کیفیت سایر مدارس را هم افزایش دهیم که خوشبختانه رئیس جمهور محترم با اهتمام بسیار بالا موضوع تقویت آموزش و پرورش،کشور را در اولویت اول خود قرار دهند و تا کنون نزدیک به ۶۰ جلسه راهبردی به این امر اختصاص پیدا کرده است.پایان پیام/
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0