یادگیری دروس از طریق آموزش آنلاین موثرتر است

به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تک اکسپلوریست، آموزش الکترونیکی به این معنا است که دانشجویان و دانشآموزان از فناوریهای الکترونیکی برای دسترسی به برنامه درسی آموزشی استفاده میکنند و دیگر به منظور آموزش دروس نیازی نیست سر کلاس حضور پیدا کنند. یوتیوب معروفترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است و تقریباً در هر
به گزارش قائم آنلاین، به نقل از تک اکسپلوریست، آموزش الکترونیکی به این معنا است که دانشجویان و دانشآموزان از فناوریهای الکترونیکی برای دسترسی به برنامه درسی آموزشی استفاده میکنند و دیگر به منظور آموزش دروس نیازی نیست سر کلاس حضور پیدا کنند.
یوتیوب معروفترین وبگاه بارگذاری و تماشای ویدئو است و تقریباً در هر موضوعی به یک بستر محبوب برای یادگیری آنلاین تبدیل شده است. در دنیای امروزه که مشغله افراد زیاد شده است و در هر زمان و مکان نمیتوانند به راحتی حضور یابند، یادگیری دروس به صورت آنلاین و غیرحضوری نه تنها باعث صرفهجویی در زمان میشود، بلکه تجربه جدیدی را نیز برای افراد به ارمغان میآورد و کلاسهای آموزشی آنلاین این امکان را برای افراد به وجود آوردهاند تا آنها در هر زمان و مکانی بتوانند از این کلاسها استفاده کنند.
مطالعه جدید دانشمندان هاروارد نشان میدهد که این نوع یادگیری نه تنها میتواند سبب شود تا افراد بیشتری مشتاق به یادگیری شوند، بلکه میتواند لذتبخش نیز باشد. کلاسهای آنلاین و تماشای ویدئوی آموزشی یک تجربه یادگیری بسیار مؤثرتر از حضور در کلاس را برای دانشجویان فراهم میکند.
طی این مطالعه، دانشمندان یک کلاس فیزیک مقدماتی را به دو گروه تقسیم کردند. گروه اول ویدئویی از یک نمایش علمی کوتاه را در یک کلاس مشاهده کردند، در حالی که گروه دیگر همان آزمایش را به صورت آنلاین مشاهده کردند. سپس از آنها یک آزمون گرفته شد و پژوهشگران دریافتند دانشجویانی که به صورت آنلاین آزمایش را مشاهده کرده بودند، در آزمون مربوط به آن آزمایش نیز موفقتر عمل کردهاند و نمره بالاتری را نسبت به دانشجویانی که در کلاس حضور داشتهاند، کسب کردهاند.
برچسب ها :پژوهشگر، الکترونیک،دانشگاه
- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0