محیطزیست هم باید پاسخگوی اجرای سند ۲۰۳۰ باشد
به گزارش قائم آنلاین،حجتالاسلام محیالدین بهرام محمدیان پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش تخصصی تولید محتوای الکترونیکی در پاسخ به سؤال یکی از معلمان پیرامون سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ یک مسأله مهم بود و معتقدیم بر حسب قانون اساسی سیاستهای کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است. وی افزود: مسؤولان جمهوری
به گزارش قائم آنلاین،حجتالاسلام محیالدین بهرام محمدیان پیش از ظهر امروز در حاشیه همایش تخصصی تولید محتوای الکترونیکی در پاسخ به سؤال یکی از معلمان پیرامون سند ۲۰۳۰ اظهار کرد: سند ۲۰۳۰ یک مسأله مهم بود و معتقدیم بر حسب قانون اساسی سیاستهای کلی نظام بر عهده مقام معظم رهبری است.
وی افزود: مسؤولان جمهوری اسلامی در مقطعی ۲۰۳۰ را در چارچوب قواعد بینالمللی تحت عنوان توسعه پایدار پذیرفتند اما بعد از پذیرفتن متوجه شدند که رهبر معظم انقلاب به عنوان سیاست کلی با این سند مخالف هستند و اعلام فرمودند بنده این سند را نمیپسندم.
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی وزیر آموزش و پرورش گفت: معتقدین و منتقدین به صورت همزمان وارد محتوای سند ۲۰۳۰ شدند اما رهبر معظم انقلاب در اردیبهشت ماه در دیدار معلمان فرمودند«بنده اساساً فارغ از محتویات ۲۰۳۰ به طور کلی این سند را قبول ندارم و نمیپسندم که یک مجموعه بیرونی برای آموزش و پرورش ما تعیین تکلیف کند».
* محیطزیست هم باید پاسخگوی اجرای سند ۲۰۳۰ باشد
وی با بیان اینکه این فرمایشات مقام معظم رهبری نشان میدهد که ایشان اعلام فرمودهاند که با مبنای سند ۲۰۳۰ مخالف هستند نه با بنای آن، تأکید کرد: پس از صحبتهای منتقدان باز هم رهبر معظم انقلاب فرمودند« اگر سند ۲۰۳۰ فارغ از محتویات، ویژگیهای خوبی هم داشته باشد، به مصلحت نظام نیست» و این موضوع تمام شد اما برخی اوقات جایگاهها را نمیشناسیم.
محمدیان با بیان اینکه سند ۲۰۳۰ به عنوان یک سند مطرح نیست، خاطرنشان کرد: توسعه پایدار ۱۷ هدف دارد که یکی از اهداف آن آموزش است و در اهداف دیگر موضوعاتی هستند که بار ما را برای آموزش سنگینتر میکنند، از دولتمردان انتقاد دارم که چرا میگذارند همه انتقادات سند ۲۰۳۰ به آموزش و پرورش بشود، سازمان محیطزیست، بهداشت و دیگران هم باید در حوزه خودشان پاسخگو باشند.
وی بیان کرد: چیزی به نام سند به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ نشد و چیزی هم اجرا نشد، برخی در سازمان پژوهش و برنامهریزی این وزارتخانه هم گفتند برخی مشکلات حاصل از ۲۰۳۰ است اما چنین موردی وجود نداشت.
*کسی در آموزش و پرورش راضی به تضعیف ارزشها نیست
معاون پژوهش، برنامهریزی و نیروی انسانی وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: اکثر تیرهای منتقدان ناشی از سند ۲۰۳۰ به وزارت آموزش و پرورش اصابت کرد اما میدانم در آموزش و پرورش هیچکس راضی نیست که ارزشهای اخلاقی، ایثار، شهادت، ارزشهای ملی و مذهبی تضعیف شوند.
وی با بیان اینکه زندگینامه کسانی که به کشور ما عزت دادند باید در کتابهای درسی منعکس شوند، تأکید کرد: آموزش و پرورش خودش را ملزم و موظف میداند، آن چیزهایی که هویت انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی را تقویت میکند را توسعه دهد.
محمدیان بیان کرد: حتی در رابطه با چاپ عکس از رئیس جمهور در کتب درسی انتقاداتی وجود دارد، این مورد در همه دورههای ریاست جمهوری بوده و امری طبیعی است؛ تألیف کتب درسی مشکلات خود را به دنبال دارد، چراکه این کتابها باید با افکار عموم مردم جامعه مطابقت داشته باشد.
برچسب ها :
ناموجود- نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
- نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
- نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0