کد خبر : 328143
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۱ آبان ۱۴۰۴ - ۱۴:۱۵
-

به‌زودی؛ اعلام نتایج ارزیابی عملکرد استانداری‌ها

به‌زودی؛ اعلام نتایج ارزیابی عملکرد استانداری‌ها

رئیس مرکز مدیریت عملکرد وزارت کشور از نهایی شدن ارزیابی استانداری‌ها خبر داد و گفت: نتایج به‌زودی اعلام می‌شود و پس از آن ارزیابی فرمانداری‌ها منتشر خواهد شد.

به گزارش عصرقائم به نقل از وزارت کشور، محمدمهدی عارف‌پور در اولین گردهمایی مدیران کل مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی منطقه یک استانداری‌های کشور اظهار کرد: این گردهمایی بهانه‌ای است برای دیدار با خانواده بزرگ و پرتلاش مجموعه‌های بازرسی، مدیریت عملکرد و ارتباطات مردمی کشور. در این مجموعه هدف اصلی پاسخگویی و رضایت مردمی است و امیدواریم بتوانیم این مأموریت خطیر را به‌درستی انجام دهیم.وی با اشاره به اهمیت برگزاری این گردهمایی‌ها افزود: این نشست‌ها فرصتی گرانبها برای هم‌افزایی، تبادل تجربه، رفع شبهات و تقویت انسجام منطقه‌ای است. هدف ما از برگزاری چنین گردهمایی‌هایی، ارتقای همکاری‌ها، بهبود فرایندها و تقویت پاسخگویی و عدالت در خدمت به مردم شریف است. باید تلاش کنیم با خرد جمعی گام‌های استوارتری در مسیر خدمت و حل مسائل برداریم.رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور ادامه داد: ما در سه حوزه کلیدی فعالیت داریم؛ نخست، ارزیابی و مدیریت عملکرد به‌عنوان ابزار سنجش اثربخشی و کارآمدی؛ دوم، بازرسی به‌عنوان ضامن سلامت اداری و پیشگیری از تخلفات؛ و سوم، ارتباطات مردمی که پل ارتباطی میان مردم و دولت است و شاخص اعتماد عمومی محسوب می‌شود.
عارف‌پور با بیان اینکه هرچند دفاتر متناظر در استانداری‌ها از نظر موقعیت جغرافیایی، شرایط سرزمینی و نظام مسائل متفاوت‌اند، اما همگی در یک وجه مشترک‌اند و آن حضور در خط مقدم پاسخگویی و شفاف‌سازی است، عنوان کرد: مهم‌ترین ویژگی همکاران ما در ستاد و استان‌ها این است که نگاه صرفاً اداری و قانونی ندارند، بلکه نگاهی تکلیفی، انسانی و فراتر از قانون دارند. در این مجموعه‌ها، متعهدترین، متخصص‌ترین، مجرب‌ترین و خوش‌نام‌ترین نیروها به کار گرفته شده‌اند.وی اضافه کرد: هر جا که با جمعیتی از مراجعه‌کنندگان مواجه هستیم که دچار بن‌بست یا نارضایتی شده‌اند، معمولاً به این دفاتر ارجاع داده می‌شوند. این نشان از اعتماد مردم و مسئولان به مجموعه‌های بازرسی و ارتباطات مردمی است. در واقع این بخش از نظام اداری، سنگین‌ترین و حساس‌ترین مأموریت‌ها را بر دوش دارد.رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور در ادامه با اشاره به اهمیت عدالت و شجاعت در بازرسی‌ها گفت: ما باید به دنبال اجرای عدالت باشیم و از فرصت مسئولیت خود برای رفع مشکلات مردم استفاده کنیم. بازرسان باید با جدیت، شجاعت و روحیه‌ای ولایی و جهادی وارد میدان شوند و هر جا تخلفی می‌بینند با قاطعیت ورود کنند. نباید اجازه دهیم حقی از مردم تضییع شود.عارف‌پور خاطرنشان کرد: حفظ آبرو و شأن مردم تکلیف ماست. گاهی گزارشی می‌رسد که اگر درست بررسی و تحلیل نشود، ممکن است بی‌جهت حیثیت فردی را خدشه‌دار کند؛ لذا دقت در رسیدگی و تنظیم گزارش‌ها بسیار اهمیت دارد.
رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور گفت: چندی پیش میزبان رئیس‌جمهور در وزارت کشور بودیم. در این جلسه تأکید کردیم که وزارت کشور پرمشغله‌ترین وزارتخانه و دارای بزرگ‌ترین گستره حکمرانی در کشور است. مجموعه مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی نیز از پرمخاطب‌ترین، پرکارترین و پرمسئولیت‌ترین بخش‌های وزارت کشور به شمار می‌آید.وی با اشاره به تعدد سامانه‌ها و نارضایتی برخی مردم گفت: یکی از گلایه‌های جدی مردم، تعدد سامانه‌ها و تلفن‌های گویاست که به‌جای افزایش رضایت، بعضاً نارضایتی ایجاد کرده که می‌بایست در فرایندها تجدیدنظر شوند. در عملکرد حوزه‌هایی مانند کمیسیون ماده ۱۰۰، طرح‌های توسعه شهری و روستایی، و حتی تماس‌های مردمی، مشکلاتی وجود دارد که باید اصلاح شود. بسیاری از این موارد ناشی از ضعف در تخصص، هماهنگی و آموزش است.عارف‌پور در ادامه افزود: بزرگترین آفت اجتماعی کشورها، گسست میان سیستم اداری با مردم است. باید روزبه‌روز برای تقویت این ارتباط تلاش کنیم. باید ارتقاء سطح پاسخگویی و مسئولیت‌پذیری، افزایش رضایتمندی بر اساس احساس تکلیف و وظیفه قانونی و کاهش فساد اداری باهدف اطمینان و اعتمادبخشی مردمی در صدر توجهات قرار گیرد.رئیس مرکز مدیریت عملکرد، بازرسی و ارتباطات مردمی وزارت کشور گفت: ارزیابی عملکرد استانداری‌ها در مراحل نهایی قرار دارد و در آینده‌ای نزدیک نتایج نهایی آن اعلام خواهد شد. گزارش عملکرد فرمانداری‌ها نیز متعاقب اعلام نتایج ارزیابی استانداری‌ها اعلام خواهد شد.

در این جلسه، اعضای دفاتر مدیریت عملکرد، بازرسی، امور حقوقی و ارتباطات مردمی منطقه یک استانداری‌های کشور از جمله استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، خراسان شمالی و سمنان حضور داشتند و به ارائه گزارش‌های عملکرد، اقدامات و دستاوردهای حوزه‌های خود پرداختند. این گزارش‌ها شامل بررسی روند مدیریت عملکرد، نتایج بازرسی‌ها، وضعیت پاسخگویی به مردم و راهکارهای بهبود فرایندها بود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : 0
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

بیست + 6 =